torstai 26. kesäkuuta 2014

Kassulla pitkästä aikaa

Tänään oli vuorossa Kassu! Piitkästä aikaa. Kassun omistaja Jenni ja sen kaveri pitivät mulle tuntia. Jalustimia pidennettiin aika pitkiksi omaan makuun ja en ole tottunut niin pitkiin, mutta kuulemma sopivat koulujalkkarit :D Noh, mulla kun ei siihen ollut sananvaltaa niin suunnattiinkin kentälle. Kentällä alotin ihan kävelemällä löysin ohin uraa pitkin. Pari päätyympyrää tein. Kun ohjat oli tuntumalla alettiin asettamaan ja taivuttamaan sisäänpäin koko ajan. Ulkoohjalla mun piti pitää kiinni satulassa olleesta kahvasta. Sisäohjalla taivuttaa kokoajan. Vedä, myötää, vedä, myötää. Kassu nyki päätä ylös ja mun ote aina irtosi remmistä. Alussa tuntui hankalalta pitää kokoajan kiinni jostain remmistä.. Sitten tehtävänä oli tukea sisäkäsi reiteen. Aika monesti kuului että " Kädet alas!". Heti tsekkaus missä mun kädet menee.
Alettiin ravaamaan päätyympyrällä. Tuntui aika vaikealta niin pitkillä jalustimilla ja jalka seilasi ties missä. Tasapaino tuntu olevan hukassa, mutta tottui siihen ajan kanssa.
Aikamme ravattiin molempiin suuntiin kokoajan taivuttaen. Laukkaaminen alotettiin ja sehän nousi hienosti! En vaan muista kumpaan suuntaan ensin mentiin... Pari kertaa tähän kiekkaan ja sitten suunnanvaihto.
Tämä kierros oli nyt se vaikeampi. Ensin pidätteet ja sitten kaahaus vaihde päälle! Eihän se laukka sieltä noussut niin hyvin kuin toiseen kiekkaan. Muutama askel tuli aina sitä laukkaa ja sitten kaahattiin ravissa. Heti käyntiin ja pari kierrosta käyntiä että rauhottuu, ja sitten uudestaan. Joka kerralla alkoi tulla enemmän laukka-askelia. Tätä suuntaa täytyy nyt treenata enemmän! Kassulle vasen kierros ravissa on vaikemapi joten sitäkin enemmän kuin oikeaa. Tais olla niin että vasen laukkakin on vaikeampi... Mutta kehuja sain kummaltakin "opelta", (Jenniltä ja sen kaverilta). Omasta mielestä hytkyin siellä selässä ja jalustimetkaan ei meinannu pysyä oikeella kohalla.. Jenni sano että mä oon nyt alkanu kuunnella mitä se siellä kentällä huutaa. Aikasemmin en kuulemma kuunnellu yhtään... :D Ongelma mulla on ulospäin suuntautuneet varpaat! Ne sojottaa ulospäi...







2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Olihan tuo! Sinänsä rento koska oltiin ite rentoja ;) ei ollu mikään pelottava ope siellä käskemässä :D

      Poista